Data og Analytics

I et hastigt skiftende globalt erhvervsklima har presset på organisationer for at træffe præcise og rettidige beslutninger aldrig været større. Evnen til at identificere udfordringer, spotte muligheder og til at tilpasse sig er i dag ikke blot en konkurrencemæssig fordel; Det er et krav for overlevelse.

Data og analytics spiller i den forbindelse en hovedrolle fordi de hjælper virksomheder med at træffe beslutninger baseret på facts. Men der er stor forskel på virksomheders modenhed i forhold til brug af data og analytics.  I umodne virksomheder anvendes data og analytics primært til at kigge bagud (deskriptiv). I mere modne virksomheder anvendes data også til at se fremad (prædiktiv) og stadigt hyppigere til at komme med forslag til handling (præskriptiv) baseret på data.

De fleste virksomheder arbejder i dag primært med virksomhedens operationelle data. Stadigt flere er dog begyndt at kombinere de interne virksomhedsdata med de store mængder af ustrukturerede data big data som skabes i en lind strøm af mennesker, systemer og maskiner. Big data bruges blandt andet til at personalisere value propositions og til at time interaktionen med virksomhedens kunder.

I WASP arbejder vi primært med de operationelle data. Vi hjælper med at indsamle, strukturere og præsentere data om virksomhedens kunder eller brugere for beslutningstagere, vi hjælper med at anvende data til at skabe indsigt, vi hjælper med at omsætte indsigt til handling, der forbedrer og individualiserer virksomhedens value proposition, optimerer kunderejsen eller øger effekten af markedskommunikationen. Og så hjælper vi med data governance

Kontakt os | rar@waspcph.dk | +45 51 91 22 40 |

>